وبلاگ تخصصی برنامه نویسی و سئو

به وبلاگ تخصصی برنامه نویسی و سئو خوش آمدید

نمی‌توان با جو ۷۰۰۰ تومانی به دنبال گوشت ۴۰هزار تومانی بود

مدیر اتحادیه مرکزی امور دام سبک گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده بین 130 تا 140 هزار تن است و از بین 60 میلیون گوسفند کشور می توان بین 25 تا 30 درصد آن را به بازار. ” به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ، …

نمی‌توان با جو ۷۰۰۰ تومانی به دنبال گوشت ۴۰هزار تومانی بود https://livemag.ir/2021/04/نمی‌توان-با-جو-۷۰۰۰-تومانی-به-دنبال-گو/ https://livemag.ir/2021/04/نمی‌توان-با-جو-۷۰۰۰-تومانی-به-دنبال-گو/#respond مجله زنده خبری Sun, 11 Apr 2021 11:52:08 0000 اقتصادی https://livemag.ir/2021/04/نمی‌توان-با-جو-۷۰۰۰-تومانی-به-دنبال-گو/ مدیر اتحادیه مرکزی امور دام سبک گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده بین 130 تا 140 هزار تن است و از بین 60 میلیون گوسفند کشور می توان بین 25 تا 30 درصد آن را به بازار. ” به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ، …

مدیر اتحادیه مرکزی امور دام سبک گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده بین 130 تا 140 هزار تن است و از بین 60 میلیون گوسفند کشور می توان بین 25 تا 30 درصد آن را به بازار. ”

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ، افشین صدر دادرس گفت: اگر 130 هزار تن قوچ را در هر کیلوگرم در نظر بگیریم ، 4680 میلیارد تن گردش مالی در این بخش وجود دارد که رقم زیادی است. طبق آمار در پاییز سال 1399 حدود 60 میلیون راس دام در کشور داشتیم و آذربایجان غربی و شرقی و خراسان شمالی و رضوی بیشترین تولید حیوانات سبک را داشتند.

تولید 888 هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته

وی گفت: “تولید ، تأمین و خودکفایی در تولید گوشت به عوامل زیادی بستگی دارد و به دلایلی خانوارها در ایران گوشت گاو بیشتر از گوشت گوسفند مصرف می کنند و در صورت تشکیل زنجیره های تولید گوشت گوسفند و تولید آن می توان به این امر کمک کرد خودکفایی گوشت.

صدر دادرس افزود: پیش از این وزیر جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی اعلام کرده بود در سال گذشته 888 هزار تن گوشت در این کشور تولید شده است که اگر مصرف سرانه 12 کیلوگرم در سال را در نظر بگیریم ، به حدود یک میلیون و 100 هزار مورد نیاز داریم. تن گوشت ، اما سال گذشته ، طبق مرکز آمار ، مصرف سرانه گوشت قرمز به حدود شش کیلوگرم در سال رسید و اگر همان شش کیلوگرم را در نظر بگیریم ، اکنون در تولید این محصول خودکفا هستیم .

وی درباره تصمیم کاهش هزینه های تولید گفت: نمی توان به دنبال 40 هزار تن در هر کیلوگرم گوشت با 7000 تن در هر کیلوگرم جو بود. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده بین 130 تا 140 هزار تن است و از 60 میلیون گوسفند موجود در کشور ، حدود 25 تا 30 درصد آنها می تواند در بازار عرضه شود.

اقتصاد گاو سبک را از یک محصول خارج کنید

وی با اشاره به سهل انگاری در تولید پشم و لزوم استخراج دام سبک از یک محصول ادامه داد: فقط گوشت تحت فشار تولید می شود.

نقش 75٪ خوراک در هزینه های دام

وی همچنین به عوامل تأثیرگذار در قیمت حیوانات سبک اشاره کرد و گفت: حدود 75 درصد قیمت دامداری خوراک دام است و باید ببینیم سیاست دولت برای تأمین خوراک در سال جدید چگونه خواهد بود. اگرچه 70٪ خوراک دام به ایران تحویل می شود ، قیمت خوراک تحت تأثیر قیمت های جهانی است. بنابراین ، سیاست های واردات ، سیاست های توسعه علوفه و برنامه ریزی توزیع دام بسیار مهم است ، زیرا برخی از سیاست ها قیمت مواد اولیه را به طور مصنوعی افزایش داده اند. اگر هزینه مواد ورودی کم باشد ، مطمئناً روی هزینه تأثیر می گذارد.

قاضی در پایان گفت: “مسئله مهم بعدی مکانیسم توزیع گوشت است.” سازوکار فعلی به گونه ای است که از ابتدای خرید دام توسط دامدار تا پایان مسیر رسیدن به مصرف کننده ، چندین بار به بازرگانان منتقل می شود و آنچه برای مرغ اتفاق افتاد برای گوشت قرمز اتفاق می افتد. . این سازوکار باید اصلاح شود و زنجیره ای از تولید تا توزیع تشکیل شود. سازمان های نظارت دولتی همچنین باید راه حل ها ، امکانات و ظرفیت را برای هر دو بخش تولید و توزیع بررسی و ارائه دهند.

انتهای پیام

https://livemag.ir/2021/04/نمی‌توان-با-جو-۷۰۰۰-تومانی-به-دنبال-گو/feed/ 0

[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 26 فروردين 1400 ] [ 18:37 ] [ مرسانا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]